Inteligentne Systemy Transportu pod lupą NIK

mh, Malwina Gadawa | Utworzono: 14.07.2020, 07:34 | Zmodyfikowano: 14.07.2020, 07:37
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Potwierdza to pełniący obowiązki dyrektora delegatury NIK we Wrocławiu Marcin Kaliński:

Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, że priorytetem dla Wrocławia przy wprowadzaniu systemu ITS było przede wszystkim usprawnienie komunikacji zbiorowej i wprowadzenie priorytetu dla tramwajów.

Sam montaż systemu poskutkował wzrostem prędkości pojazdów komunikacji zbiorowej o 16 procent. Dodaje też, że na prędkość pojazdów mają wpływ także inne czynniki:

W raporcie NIK informuje, że skuteczność działania ITS we Wrocławiu, w skracaniu czasu przejazdu samochodów, z roku na rok spadała – z 18,3 proc. w 2015 r. do 5,7 proc. w 2018 r. Zapytaliśmy więc wrocławskich kierowców jak im się jeździ po wrocławskich ulicach:

Rzeczniczka ZDiUM dodaje, że trudno się zgodzić z wnioskami przedstawionymi w raporcie NIK. Według urzędników ITS poprawił komunikację w mieście. A to jeszcze nie koniec, bo miasto niedługo zamierza rozbudować system:

REKLAMA

To może Cię zainteresować