Koniec szpecących szyldów i witryn?
fot. Dom Pokoju Facebook
Jak podkreślają pomysłodawcy - witryna ma być wizytówką, a nie czymś co szpeci. Akcja Dobry Widok polega więc na podejmowaniu współpracy z przedsiębiorcami, którzy chcieliby zmienić wizerunek swojej firmy właśnie dzięki zmianie tego co wpada w oko na samym początku. Chcemy żeby szyldy, witryny i reklamy przyciągały, a nie psuły wizerunek przedsiębiorstwa oraz całego budynku - mówi koordynatorka akcji Zuzanna Wollny:
Dodaje, że chodzi o to, żeby witryny współgrały z architekturą miejską i były prawdziwą wizytówką:
Doktor Jerzy Łątka z wydziału architektury Politechniki Wrocławskiej mówi, że działania tego typu to krok w bardzo dobrym kierunku, ponieważ w mieście ciągle panuje chaos spowodowany różnorodnością i natłokiem reklam. Dodaje, że kompleksowe rozwiązanie musi jednak przyjść z góry:
Witryny projektują profesjonalni projektanci, którzy wcześniej ustalają oczekiwania z właścicielem przedsiębiorstwa. Nabór do programu ciągle trwa, mogą się do niego zgłaszać przedsiębiorcy z wrocławskiego Nadodrza i Strego Miasta.